Scannen
Met innovatieve technieken scannen wij wegen. Zo kunnen we iets zeggen over mogelijke risico’s, dikte en kwaliteit van het asfalt.
Met innovatieve technieken scannen wij wegen. Zo kunnen we iets zeggen over mogelijke risico’s, dikte en kwaliteit van het asfalt.
Ontdek hoe onze methode van meerwaarde kan zijn voor jouw wegbeheer en -onderhoud.
Traditioneel wordt wegonderzoek gedaan met visuele inspecties en boringen. Een visuele inspectie zegt vaak alleen iets over de deklaag en een asfaltboring iets over dat specifieke punt. Compleet inzicht ontbreekt nog. Met onze oplossing zeggen we iets over de hele weg, bodem én ondergrond. Zo krijg je veel meer inzicht en context over de actuele staat en risico’s.
Wij combineren een gammaspectrometer en grondradar, om zo de opbouw en de samenstelling van een weg in kaart te brengen. Deze manier van non-destructief onderzoek doen we met eigen bussen, die gewoon met het verkeer mee kunnen rijden. Zo kunnen we zonder overlast voor ander wegverkeer in korte tijd grote gebieden inscannen.
De informatie uit de scan is de basis voor het wegbeheer (assetmanagement). De resultaten uit de visuele inspecties, draagkrachtmetingen en boorkernen kunnen gecombineerd worden met de scaninformatie en het gehele plaatje is compleet. Daarvoor hebben we unieke tools ontwikkeld om jou nog meer inzicht te geven.
De combinatie van deze technieken maakt juist het sterk: 1+1 = 3.
Meer weten over de toepassing van de technieken en in wegbeheer? Lees onze veelgestelde vragen!
Onze grondradarsystemen zetten we ook in om aanwezige ondergrondse kabels en leidingen in kaart te brengen. De initiatiefnemer (OG) is verantwoordelijk voor het voorkomen van schade aan kabels en leidingen. Hij moet zorgdragen voor het lokaliseren van de kabels en leidingen, conform CROW 500. Door onze scantechnieken toe te passen wordt een compleet beeld verkregen van de ondergrondse infrastructuur. Dat doen we voor zowel de initiatiefnemer en de aannemer.
Met grondradar brengen we de ligging van kabels en leidingen in kaart. De inzet van deze techniek is geheel conform de CROW 500. Tevens werken we conform de in Engeland toegepaste PAS 128 waarbij verschillende hiërarchische onderzoeksniveaus zijn gedefinieerd.
Met innovatieve technieken scannen wij wegen. Zo kunnen we iets zeggen over mogelijke risico’s, dikte en kwaliteit van het asfalt.
Goed wegbeheer staat of valt met de juiste informatie. Met onze informatie vanuit het scannen én de tools die wij bieden kun jij efficiënt en gemakkelijk jouw areaal beheren.
Tijdens het scannen van bestaande wegen komen we vaak bijzonderheden tegen. Denk aan schades/asfaltwapening in de constructie of afwijkingen in de bodem. Met onze kennis van zaken geven we hierin ook een gedegen en onderbouwd advies.